wtorek, 17 września 2013

kreatywne szukanie pracy




Tak się składa, że sama szukałam pracy i ją znalazłam.
Może nie bezpośrednio dzięki mojemu pomysłowi na znalezienie pracę,
ale na pewno pomógł mi on w pewnych kwestiach. 
Strasznie się cieszę z takiego obrotu sprawy, bo dostałam szansę rozwoju w jednej z większych kieleckich firm, na wymarzonym stanowisku :)
nie chce wchodzić w szczegóły, ale od piątku chodzę szczęśliwsza ;)


Postanowiłam napisać post o kreatywnym poszukiwaniu pracy, o których słyszałam i czytałam.
Uważam, że to niesamowite, że ludzie chcą wybić się z czymś nowym,
dotrzeć w niestandardowy sposób do przyszłego pracodawcy,
pokazać siebie w innym świetle ;)





1. oryginalne CV

Łukasz Jakóbiak
Zapewne większość z Was będzie go kojarzyła z cyklu "20m2 Łukasza".
Nie wiem jednak czy wiecie, że Łukasz poszukiwał kiedyś pracy
w bardzo oryginalny sposób.
Wywiesił życiorys i list motywacyjny przed firma, do której aplikował.
 CV o rozmiarze 3x6m. Możecie o tym obejrzeć tu



źródło: dziendobry.tvn.pl



2. wykorzystanie nowych serwisów

Karina Gos- dziewczyna, o której mówiła cała branża.
Karina wykorzystała aplikacje Foursquare.
Zameldowała się w kilku agencjach interaktywnych.
Świetny pomysł, który różnie był komentowały, ale trzeba przyznać,
że bardzo innowacyjny.
Gratuluje Karinie, bo w przeciągu 18 dni znalazła swoją wymarzoną pracę ;)
wiecej o tym przeczytacie tu

źródło: Media Feed


3. pisanie bloga

Dobrym sposobem na pokazanie, że posiadamy wiedzę,
że jesteśmy na bieżąco z nowościami, 
że interesujemy się tematyką, jest pisanie bloga. 
Idealnym przykładem jest Troyann, który dzięki temu,
że pisał dostał pracę w agencji interaktywnej.
Jego historię możecie poczytać tutaj

źródło: Troyann.pl


4. Nagraj filmik


Na YouTube można znaleźć wiele filmików z Video CV. 
Mnie jednak bardzo spodobał się inny pomysł.
Jak sam autor wspomina,że niestety nie dostał pracy,
ale uważam jego pomysł za genialny :) 
Mowa o Wszędoblogerskim :)
Upozorował on swoje porwanie.

źródło: wszedoblogerski.blogspot.com 

Oprócz listu nagrał oryginalny filmik,którego obejrzycie tutaj.

edit: jak się dowiedziałam, nie dostał on pracy w tej agencji,
 ale dostał możliwość rozwoju w innej gdzie docenili jego starania i kreatywność ;)


5. wytrwałe działanie

Niedawno natrafiłam na historię Kamila Nosela, który starał sie o pracę w Radio Zet. 
Możecie o niej przeczytać tutaj. 
Kamil zrobił sobie pomarańczowe CV, wysłał specjalne koszulki,
nagrał audycję. Sporo fajnych rzeczy wymyślił i zdziałał, ale najważniejsze jest to,
że pomimo pierwszej porażki, nie poddał się.
Starał się dalej dostać swoją wymarzoną pracę.
Uważam to za godne podziwu.



mój pomysł


Szukałam pracy w branży PR/ social media. 
Postanowiłam wykorzystać do tego serwisy społecznościowe.
Padło na Facebook (największy portal) i
Instagram (bo nie słyszałam o wykorzystaniu tego serwisu w ten sposób)

Z pomocą mojego osobistego fotografa ;) zrobiłam zdjęcie:


Wrzuciłam je na swój profil na Facebook,
na grupy związane z interesującymi mnie branżami,
moi znajomi udostępniali je.

efekt: dużo ciepłych słów, 2000 odsłon mojego CV,
44 kochanych znajomych udostępniających zdjęcie, pozytywne reakcje :)


zdjęcie pocięłam na 6 i wstawiłam osobno na Instagram.
Razem stworzyły spójny obraz.
Efekt: słowa uznania, zauważone przez 2 osoby z branży, dużo satysfakcji z siebie :)

Może nie zostałam newsem dnia, nie znalazłam się w artykule w NaTemat :)
 ale naprawdę dało mi to więcej pewności w siebie i wiary, że znajdę sobie fajną pracę ;)




Jeśli jesteście na etapie poszukiwania pracy pomyślcie o niestandardowych działaniach.
Wiadomo, że w niektórych zawodach takie działania nie przyniosą skutku.
Wiadomo, że trzeba mieć jakieś doświadczenie i wiedzę, żeby ktokolwiek chciał zaprosić na rozmowę.
Wiadomo, że w dzisiejszym świecie trzeba szczęścia i znajomości.
To wszystko wiadomo, ale pamiętajmy, że jest tyle osób,
 które poszukują pracy na rynku i trzeba się wybić sposób nich.
 Uważam, że warto jest pokazać sie w innym świetne, przedstawić w taki sposób,
 który najbardziej Nas określi, który pokaże Nasze mocne strony ;)



Jak znacie jakieś fajne przykłady kreatywnego szukania pracy to napiszcie.
 Chętnie poczytam o interesujących ludziach ;)



edit:
Właśnie znalazłam projekt warty uwagi. Jak można wnioskować po stronie, Ewa ma plan na zdobycie wymarzonej pracy. Możecie o tym poczytać tutaj. Trzymajmy kciuki :)



10 komentarzy:

  1. Super to sobie wymyśliłaś.
    Gratuluję nowej pracy !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. widziałam twoje poszukiwania w grupie na fb ;) ja tez staram sie o pracę w social media i jest ciężko, konkurencja wielka.. swoim cv (niesztampowym) udało się wzbudzić zainteresowanie lecz ostatecznie nic z tego nie wyszło (byli jeszcze bardziej kreatywni ;) teraz trochę czuję się wypalona tymi poszukiwaniami... ale być może w najbliższym czasie uda się nad czymś przysiąść

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. więcej wiary i nadziei ;) mój proces rekrutacji trwał 2 miesiące i przechodziłam 4 etapy rekrutacji :) będzie dobrze. trzymam kciuki

      Usuń
  3. Super te pomysły, łącznie z Twoim.
    Gratuluje wymarzonego stanowiska :)
    Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  4. To staż czy jakieś stanowisko junior? Pytam bo sama szukam takiej pracy, jestem ciekawa w jakim stopniu docenili Twoją kreatywność. No i oczywście gratuluję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak pisałam, nie to było bezpośrednim powodem mojego zatrudnienia, ale docenili kreatywność ;) nie jest to staż i nie jest to praca w agencji interaktywnej. Dziękuję i życzę powodzenia w poszukiwaniu pracy :)

      Usuń